понеделник, 10 август 2015 г.

Price Action по Ал Брукс

Ето една сделка от днес на EURUSD m5, която е базирана изцяло на това, което съм научил от Ал Брукс - анализ на ценовото движение по барове от графиката.















Всичко започва днес около 10:25 с 4 големи мечи тренд бара, които демонстрират сериозна сила на мечките, след като преди това е имало фалшиво излизане нагоре от рейнджа. Следващите десетина бара са разнопосочни, но като цяло движението е надолу. Още тук обаче си проличава и натиска за купуване. Дъната на баровете оформят линия на тренд канал. Пускайки нейна успоредна от върха, можем да предвидим докъде би стигнала една корекция. Такава започва от бар 1 - хубав обръщащ бичи бар, след който се нареждат още четири такива - признак за сила на биковете. Това стръмно връщане достига точно до предсказаната с тренд линията точка, след което цената се връща надолу, но силни са само първите три бара. Следващите са слаби, има доджита, големи опашки, припокривания...  А, бе ... слаба работа.;-)
И така стигаме до мечия бар преди бар 2. Той тества абсолютно точно дъното при бар 1, но се връща и оставя доста голяма долна опашка. В този момент очаквах, че следващия ще бъде бичи, и ще пробие тренд линията. Затова сложих стоп ордер малко над мечия сигнален бар. Стоп - под двойното дъно. Точно така се и получи - бар 2 се оказа обръщащ, и необходимият ни втори сигнал при оформилото се двойно дъно. Първа цел (Т1) - съпротивата от преди малко при тренд линията, втора цел (Т2) - проектираната височина на двойното дъно. Барове 3 и 4 само потвърдиха мнението ми и ми дадоха още увереност. Идеята ми беше на Т1 да затворя половината позиция и да преместя стопа на +. Но цената ме изненада приятно, и с един бар преодоля и двете ми цели.
Да е жив и здрав Ал Брукс! ;-)